Boekrecensie: ‘Morgen zal het vrede zijn’

Dinsdag 14 juni 2022

We krijgen voor HX geregeld mooie boeken opgestuurd om te lezen en vervolgens eventueel uit te lichten bij ons HX Entertainment. Want het moet natuurlijk wel enigszins aansluiten bij onze doelgroep. De titel van het boek van Nathasja Schadron ‘Morgen zal het vrede zijn’ doet vermoeden dat het om een oorlogsboek gaat en deels is dit ook waar. Maar veel meer nog dan dat gaat het over reïncarnatie.
Een boek over een verzetsstrijder uit de Tweede Wereldoorlog die reïncarneert in iemand van nu is al een interessant gegeven. Het wordt nog veel intenser wanneer de hedendaagse persoon van kinds af aan al heftige angsten, gedachten en verstikkende nachtmerries heeft in connectie met de Tweede Wereldoorlog. Wat het voor mij dan helemaal bijzonder maakt is dat dit écht het levensverhaal is van Nathasja Schadron.

Waarschuwing
Dit boek komt wel met een waarschuwing. Na een bladzijde of acht is het werkelijk onmogelijk weg te leggen. Denk je dus even lekker te lezen terwijl je jouw haar verft of voordat je eten gaat koken? Vergeet het maar, het is té spannend. De schrijfstijl is heel prettig, waardoor het – in mijn hoofd in ieder geval – als een film speelt in je brein. Een groot deel van de spanning zat er voor mij in om er achter te komen wie Nathasja in een vorig leven was. Dat ga ik in deze recensie dus niet vertellen. In het boek gaat Nathasja een dappere en diepgaande zoektocht aan naar die connectie waar ze steeds meer verbindende factoren mee lijkt te hebben. Hierdoor word je echt compleet in het boek gezogen. Het is een opstapeling van bizarre gebeurtenissen die leiden naar die ene diepe connectie. Mocht je niet in reïncarnatie geloven dan wel na dit boek, want zoveel toeval is gewoon onmogelijk!

Inspiratiebron
Hou je van spannende verhalen dan is dit boek sowieso een aanrader. Het zit vol met verrassende gebeurtenissen die je de ene keer doen glimlachen, dan kippenvel bezorgen en dan tot werkelijk ontroeren. Zeker wanneer je zelf ook ervaringen hebt op dit gebied is het een prettige bevestiging. Worstel je juist met vragen omdat je dingen niet kunt rijmen? Ook dan is het een ware inspiratiebron.
Echt een dikke aanrader dus. Wij mogen er een weggeven van Nathasja via HX Magazine. De actie komt deze week nog online waar je kunt reageren of mail naar eefke@hx-magazine.nl. Meer weten over het boek of bestellen?

Terug naar overzicht